Univerzitní obchod se představil v nové podobě po rekonstrukci

Nové prostory Univerzitního obchodu jsou atraktivní využitím historických prvků budovy Karolina. Věřím, že nabízený sortiment nebude odpovídat čtrnáctému století, ale současným trendům a potřebám. Je důležité, aby kolemjdoucí turisty nová podoba prodejny přitahovala a aby dobře věděli, do jakých prostor vcházejí. Spolu s kvestorkou UK Miroslavou Oliveriusovou jsme univerzitnímu obchodu popřáli, aby se stal oblíbeným místem pro nákupy, vyhledávaným studenty i zahraničními turisty.

Původní prodejna Univerzity Karlovy v Celetné ulici číslo 14, známá především jako UK Point, byla poprvé otevřena v dubnu 2009. Té současné podobě předcházela několikaměsíční rekonstrukce zahájená na podzim loňského roku. Po deseti letech, od 2. dubna 2019, má tedy univerzita odpovídající reprezentativní prodejní prostory, pro které je na první pohled patrná výrazná světlost. O současnou podobu obchodu se zasloužila společnost Jemné architektury, kterou při slavnostním otevření zastoupila Jana Šaňáková, která se na rekonstrukci autorsky podílela.. „Důležité pro rekonstrukci bylo rovněž nenarušovat tvarovou čistotu historických prostor a přizpůsobit jim i veškeré vybavení“ přiblížila hlavní zásady pro provedení změn Jana Šaňáková. Ústředními motivy univerzitního obchodu se tak staly zvětšenina zakládací listiny na zdi a velkoformátový znak Univerzity Karlovy na skle, opticky půlící prodejní prostor.
Otevření nové prodejny s sebou v nabídce přináší i nové zboží. Tím jsou trička s novým potiskem, třeba s logem UK, královskou korunou nebo anglickým textem. V létě je doplní nová kolekce.  Obchod je dnes schopen uspokojit jak běžnou, tak i velmi náročnou klientelu: k nejlevnějším patří tužky a propisky, nejdražším zbožím jsou hodinky značky Prim se znakem UK. Zboží je samozřejmě možné zakoupit i prostřednictvím e-shopu.

 
 
 
Foto: René Volfík
 
 
 
Označeno v Jiné, Média, Politika, Věda a výzkum, Vysoké školství